Przyczyny bóli kolan

​Przyczyny bóli kolan

Staw kolanowy jest największym stawem w budowie człowieka. Narażone jest na codzienne przeciążenia. Ból kolan to częsta dolegliwość, która występuje u osób obu płci. Pojawić się może nie tylko u osób starszych, ale i młodych. Bardzo często ludzie skarżą się na bóle kolana podczas zginania. Niekoniecznie dzieje się, to kiedy, wykonują różne aktywności fizyczne.

Bolący staw kolanowy, czy to jest RZS?

U pacjenta bóle kolana występują podczas chodzenia czy biegania. Uniemożliwiają codzienne funkcjonowanie, dlatego pacjenci z reguły szybko szukają specjalistycznej pomocy. W takich sytuacjach nie mogą normalnie się poruszać, przemieszczać, czy pracować. Ból kolan w nocy oraz w spoczynku są bardzo dokuczliwe i zarazem niebezpieczne. Najczęściej ludzie niestety bagatelizują objawy i prowadzi to do większych problemów. W efekcie uraz czy choroba się pogłębiają i potrzebne są bardziej inwazyjne metody leczenia. Reumatoidalne zapalenie stawów, czyli RZS to przewlekła choroba autoimmunologiczna. W pierwszej kolejności atakuje staw kolanowy, ale jest zagrożona powikłaniami wielonarządowymi. Mogą prowadzić nawet do śmierci. W przebiegu RZS doprowadza do stanu zapalnego błony maziowej wyściełającej staw. Następnie powoduje niszczenia chrząstki, więzadeł kolana i ścięgien w obrębie stawu, aż do jego nieodwracalnego zniszczenia. Głównym objawem reumatoidalnego zapalenia stawów jest ból. Nie tylko w trakcie ruchu, ale i w spoczynku. Najczęściej pojawia się ból kolan w nocy lub trwałym bezruchu. Wtedy dochodzi do nagromadzenia płynu zapalnego oraz obrzęku tkanek. Charakterystyczne są dolegliwości bólowe, którym towarzyszy sztywność, która trwa nawet godzinę.

Domowe sposoby na bolące kolana

Najczęściej osoby z bólem stawów zwlekają z pójściem do lekarza. Wtedy sięgają po sprawdzone naturalnie zastosowania. Domowe sposoby na bolące kolana mogą być równie skuteczne. Wymienia się przede wszystkim okłady z liści młodej kapusty. Jest to bardzo łatwy sposób na pozbycie się dolegliwości. Ten sposób posiada bardzo wielu zwolenników. Jedno jest pewne, stosując to, nie można sobie tym zaszkodzić. Okłady z kapusty są szczególnie polecane na opuchliznę. Liść należy przyłożyć do stawu kolanowego. Taki okład należy następnie owinąć bandażem i pozostawić na kilka godzin. Najlepiej na całą noc, żeby efekt był skuteczniejszy. Leczenie bólu kolana w sposób naturalny może odbywać się z użyciem przypraw, np. imbiru. Posiada on nie tylko właściwości przeciwzapalne, czy antybakteryjne, ale także przyspiesza procesy regeneracyjne. Najlepiej w takich sytuacjach jest przygotować wodę imbirową. Kilkaset gram świeżego imbiru, należy okryć gazą oraz zawiązać. Następnie w gorącej wodzie zanurzyć przygotowany woreczek. Po kilku minutach napar jest gotowy. Można go wykorzystać również jako kompresor. Za jego pomocą dokonuje się okładów na bolesne miejsca. Jeśli naturalne sposoby nie działają, można zastosować maść na ból kolan. Odpowiednie niesteroidowe środki przeciwzapalne mogą działać kojąco. Dodatkowo sprawiają uczucie przyjemnego chłodzenia.